e46 M3 Kompresia silnika
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
e46 M3 Kompresia silnika
Witam,
Od niedawna jestem w posiadaniu swojego pierwszego e46 m3. Sprawdzałem kompresję silnika wychodzi 9 przy przebiegu 150k (silnik po lift). Czy to dobrze ? Sprawdzaliście kompresję u was w silnikach ? Pytanie jeszcze mam co do wyłączania silnika jaka powinna być temperatura oleju ? Oraz ile powinno być zalane oleju do max na miarce bagnetu ?
Pozdrawiam
Od niedawna jestem w posiadaniu swojego pierwszego e46 m3. Sprawdzałem kompresję silnika wychodzi 9 przy przebiegu 150k (silnik po lift). Czy to dobrze ? Sprawdzaliście kompresję u was w silnikach ? Pytanie jeszcze mam co do wyłączania silnika jaka powinna być temperatura oleju ? Oraz ile powinno być zalane oleju do max na miarce bagnetu ?
Pozdrawiam
Re: e46 M3 Kompresia silnika
Zawsze staram się trzymać okolice max na bagnecie.
Co do kompresji to na wszystkich cylindrach tak masz?
Co do kompresji to na wszystkich cylindrach tak masz?
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: e46 M3 Kompresia silnika
Mam na max i oleju nie bierze. Mam 9bar równo na wszystkich ?
Re: e46 M3 Kompresia silnika
silnik ma dokładnie 160tys a nie 150tys km mam foto licznika , powiedziałem Ci ze silnik do remontu nowy ma koło 13 z tego co pamiętam , kompresja będzie spadac jak i moc nadal - watpie ze jest tam 9bar mysle ze mniej , silnik będzie się grzał jak polatasz po torze , będzie tez odpalał coraz gorzej - konieczna wymiana pierścieni może cos jeszcze . Olej lej na full na zimno , na pewno będzie go brał poki nie zrobisz motoru od tego zacznij , spalanie paliwa tez spadnie jak to zrobisz , na twoim miejscu kupiłbym drugi motor (słupek ) zamiast grzebać się w tym , a ten pozostawić na części lub odsprzedać jako uszkodzony , podjedz w czwartek to pogdamy mój już smiga jak przecinak 

06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
Re: e46 M3 Kompresia silnika
Jak mierzę swoim manometrem to zazwyczaj w S54 wychodzi pomiędzy 11,5 a 12,5. Natomiast jak sprawdzałem znajomego to wychodziło zazwyczaj o 1 więcej więc nie zawsze można brać pod uwagę wartości bezwzględne bo urządzenie może być rozkalibrowane. W każdym razie jeśli zdiagnozowane jest (jak mówi poprzedni właściciel) zużycie to te 9 jest dosyć prawdopodobne.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: e46 M3 Kompresia silnika
Hej,
Na wstępie chciałbym bardzo podziękować za odpowiedzi. Chciałem zaczerpnąć wiedzy. Nie kupiłem M3 za ostatnie pieniądze, kupiłem je bardziej z kwestii komfortu ponieważ jest blisko i bardzo dobrej ceny. Jak również spełnienia marzenia. Zaplecze mechaników mam swoich własnych (zatrudnionych) wiec będzie to kwestia czasu doprowadzenia samochodu do stanu Ori. Wnętrze jest w stanie na 5+ w tym pełna opcja. I do drobnych poprawek blacharskich (pomaluj zderzak, parę plastików wymienionych spasuj parę elem.). W poniedziałek wjeżdża na warsztat i robimy wszystko po kolei co trzeba by w tydzień kończyć.
Pozdrawiam
Na wstępie chciałbym bardzo podziękować za odpowiedzi. Chciałem zaczerpnąć wiedzy. Nie kupiłem M3 za ostatnie pieniądze, kupiłem je bardziej z kwestii komfortu ponieważ jest blisko i bardzo dobrej ceny. Jak również spełnienia marzenia. Zaplecze mechaników mam swoich własnych (zatrudnionych) wiec będzie to kwestia czasu doprowadzenia samochodu do stanu Ori. Wnętrze jest w stanie na 5+ w tym pełna opcja. I do drobnych poprawek blacharskich (pomaluj zderzak, parę plastików wymienionych spasuj parę elem.). W poniedziałek wjeżdża na warsztat i robimy wszystko po kolei co trzeba by w tydzień kończyć.
Pozdrawiam
Re: e46 M3 Kompresia silnika
jeszcze tydzień będę w Pl wiec jak cos wal jak w dym , ja bym zaczoł od wyjecia motoru , zrobił go na brzytwę , pusta komore silnika obspawał gdzie trzeba żeby znow nie pekało , acha i przed tym zabiegiem postarał się ustawić pomierzyć geometrie aby od razu wymieniac co trzeba w zawieszeniu bo ono tez ma 160tys , przyszło razem z motorem cały wozek , mcpersony itd. Nie znam stanu amorów wiec podjedz na test jakiś , obejrzyj wszystko aby 2 razy nie robic , przed sprzedażą jak miałem tam swoj motor , zawias byłem pewien każdej srobki a tak to jedna niewiadoma wiec sprawdzaj testuj naprawiaj powodzenia !!!!!!!!!!!! Za rok widzimy się na trackday na 2x 354 titansilber !!!
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: e46 M3 Kompresia silnika
Hej,
Nie lubię gdybania i wymyślania dla mnie liczą się fakty. Za parę dni będzie wszystko wiadomo. Zawieszenie jest ok jedynie koła do wyważenia.
Pozdrawiam
Bartek W
Nie lubię gdybania i wymyślania dla mnie liczą się fakty. Za parę dni będzie wszystko wiadomo. Zawieszenie jest ok jedynie koła do wyważenia.
Pozdrawiam
Bartek W
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: e46 M3 Kompresia silnika
Ehheem Ehhemm
Po pierwsze ktoś kiedyś regulował zawory i to na ciepłym silniku a nie na zimnym dlatego są źle ustawione luzy. Próba olejowa wykazała ,że głowica puszcza. Po regulacji zaworów reguluje się rozrząd. Wałek wydechowy a dokładnie jego koło trzeba cofać i nadać więcej luzów. Poza tym nic nie wygląda na popsute ani nadpalone. Ciśnienie uciekało przez układ wydechowy, składamy i na hamownie.
Pozdrawiam
Po pierwsze ktoś kiedyś regulował zawory i to na ciepłym silniku a nie na zimnym dlatego są źle ustawione luzy. Próba olejowa wykazała ,że głowica puszcza. Po regulacji zaworów reguluje się rozrząd. Wałek wydechowy a dokładnie jego koło trzeba cofać i nadać więcej luzów. Poza tym nic nie wygląda na popsute ani nadpalone. Ciśnienie uciekało przez układ wydechowy, składamy i na hamownie.
Pozdrawiam
Re: e46 M3 Kompresia silnika
hmm , daj wykres jak będzie po akcji bo wydaje mi się to dziwne wręcz niemożliwe , proba olejowa czyli po sprawdzanie kompresji za zimnym gdy słaba - jaka była ? polewa się trochę oleju na tłok aby uszczelnić pokazuje właśnie trafione pierscienie - no chyba ze po polaniu nic się nie zmieniło i nadal było powiedzmy 6bar , zawory w tym motorze sprawdzoano 3 krotnie a osoba to robiaca pracowało wiele lat w aso i prowadzi specjalistyczny zakład bmw wiec watpie ze dała ciała . Nie mogę sobie wyobrazić az tak zle ustawionych zaworów aby kompresja uciekała gora i to w takiej ilości , jak wyglądała uszczelka głowy po tym przebiegu ? Może one sa ponownie do regulacji minimalnie ale to i tak chyba nie ma wpływu na stan tego motoru strata 90km no i gdyby były tak zle ustawione auto chodziłoby bardzo nie równo a on chodzi normalnie ... daj tez wykres po geometri jestem ciekaw przodu dokładnie tego wózka itd. z tamtego egzemplarza bo stzrał był właśnie w koło , pamiętaj ze trzeba wykrecic te sróbeczki na gorze w kielichach aby regulować kąt , często się ukrecaja sa z szajs metalu wtedy po prostu to przewierc na wylot ... jestem do piątku w Pl wiec dawaj znac co i jak
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: e46 M3 Kompresia silnika
Hej,
Caly dzien bylem w pracy. Do mnie slpywaly jedynie informacje. W tym silniku nie reguluje sie zaworow bo sie umie regulowac zawory tylko jest doladny przelicznik jak powinno sie je wyregulowac przy stanie faktycznym samochodu, przy danym zurzyciu dlatego np. masz rozne blaszki, tam tez sie ingeruje w vanosy. Bez schematow z Bawaria Motors bylo by ciezko. Chodzilo oto ,ze walek wydechowy za szybko otwieral zawory wydechowe robil to na calej linii dlatego kompresia jest wszedzie taka sama + - 9,4. Bede w 3miescie nie dlugo wstawie wykres z przed regulacji po regulacji i postaram sie jakos to opisac, dopytam sie co tam dokladnie bylo.
Pozdrawiam
Caly dzien bylem w pracy. Do mnie slpywaly jedynie informacje. W tym silniku nie reguluje sie zaworow bo sie umie regulowac zawory tylko jest doladny przelicznik jak powinno sie je wyregulowac przy stanie faktycznym samochodu, przy danym zurzyciu dlatego np. masz rozne blaszki, tam tez sie ingeruje w vanosy. Bez schematow z Bawaria Motors bylo by ciezko. Chodzilo oto ,ze walek wydechowy za szybko otwieral zawory wydechowe robil to na calej linii dlatego kompresia jest wszedzie taka sama + - 9,4. Bede w 3miescie nie dlugo wstawie wykres z przed regulacji po regulacji i postaram sie jakos to opisac, dopytam sie co tam dokladnie bylo.
Pozdrawiam
Re: e46 M3 Kompresia silnika
ok to opisz jak już będziesz wiedział dokładnie od swoich speców , ja wiem natomiast ze schematy i stan faktyczny nie ma znaczenia i inne cuda wianki sa zbędne to jest normalna regulacja luzow zaworowych płytkami , na wydechowym i na ssącym sa sztywne widełki w jakich ma się miescic luz zaworowy z pamięci nie pamiętam ale jak będziesz potrzebować mam w notatniku gdzies , zresztą na forum tez już było wiele razy opisywane ...
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
Re: e46 M3 Kompresia silnika
to ja poprosze ten przelicznik...bo widocznie zle serwisuje swoj motor
Re: e46 M3 Kompresia silnika
no niezła beka z tym przelicznikiem , jestem ciekaw jak oni mu to zrobia albo co z tego wyjdzie
, chciałem mu to zrobić ze swoim specem za grosze ale wolny wybór kupującego ...

06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: e46 M3 Kompresia silnika
Witam,
Co do kompresji wymieniliśmy pierścienie (te trzecie) wyregulowaliśmy zawory i wymieniłem zawory vanosów. Obecnie silnik ma się bardzo dobrze jestem zadowolony i na tym kończymy
. Samochód jest już cały spasowany (pare elementów przód). I obecnie robię całe nagłośnienie wyrzucam to co było (tandeta) i na podstawie serii wstawiam nowe głośniki i są puszczam nowe beztlenowe kable + tuner DVBt (cyfrowa naziemna) 
Ja nie potrzebuję żadnych speców ponieważ sam zatrudniam mechaników wiec po co mam oddawać do kogoś i jeszcze za to płacić Panie posheee !?!?!?!
Poza tym jestem pełen podziwu dla forumowiczów ,że tyle pasji i środków przeznaczają w te samochody. Ogólnie jak bym nie miał warsztatu to bym się bał ten samochód w ogóle dotykać.
Co do kompresji wymieniliśmy pierścienie (te trzecie) wyregulowaliśmy zawory i wymieniłem zawory vanosów. Obecnie silnik ma się bardzo dobrze jestem zadowolony i na tym kończymy


Ja nie potrzebuję żadnych speców ponieważ sam zatrudniam mechaników wiec po co mam oddawać do kogoś i jeszcze za to płacić Panie posheee !?!?!?!
Poza tym jestem pełen podziwu dla forumowiczów ,że tyle pasji i środków przeznaczają w te samochody. Ogólnie jak bym nie miał warsztatu to bym się bał ten samochód w ogóle dotykać.